Seřízení geometrie náprav
Geometrii náprav a kol provádíme za pomoci počítačem řízeného vysoce přesného systému. V databázi tohoto přístroje máme data k tisícům vozidel a vše udržujeme v aktualizovaném stavu. Po měření a seřízení geometrie vám předáme výstupní protokol o naměřených hodnotách vozu před i po seřízení geometrie.
Co je geometrie kol?
Geometrie kol neboli geometrie náprav vozu je seřízení osy jízdy vozidla, tak aby kola skláněla k vozovce správný uhel.
Správné seřízení geometrie vám zajistí mimo jiné rovnoměrné sjíždění pneumatik a tím se prodlouží jejich životnost.
Navíc správné měření geometrie zajistí optimální jízdní vlastnosti vašeho vozidla.
A odstraní se tím velmi časté "táhnutí" vozidla doleva, či doprava.
Dbejte na správnou geometrii náprav i vy.
Seřízení geometrie kol není nutné při každé výměně pneumatik z letních na zimní pneu a obráceně. Doporučujeme však provést geometrii vždy když dochází k nerovnoměrnému opotřebení pneumatik nebo v případě montáže nových pneumatik.
Seřízením geometrie vozu předcházíte nejen snížení životnosti pneumatik ale také špatným jízdným vlastnostem vozidla které mají vliv na bezpečnost provozu. Kvalitně seřízená geometrie vozu pomůže k tomu aby vaše vozidlo bylo opět „dvoustopé".
Správným seřízením geometrie snížíte valivý odpor pneumatik a tím zároveň zvyšujete úsporu paliva. Měření geometrie auta je nutné provést po opravách podvozkových částí např. výměny čepů řízení, výměně ramen apod.
Také doporučujeme provést geometrii kol při koupi ojetého vozidla. Na našem přístroji není složité odhalit, zda byl vůz např. v minulosti havarovaný, díky opravdu přesnému měření a citlivosti přístroje.
Co vše se provádí pomoci geometrie?
kompletní seřízení přední a zadní nápravy
seřízení sbíhavosti, odklonů, záklonů rejdového čepu
Proč se starat o geometrii kol?
- Úspora nákladů
- Zvýšení komfortu jízdy
- Zlepšení jízdních vlastností
- Kvalitní a bezpečný provoz vozidla
Kdy je vhodné provést geometrii vozu?
Kontrolu geometrie náprav vozidla doporučujeme vždy, když vozidlo utrpí mechanický náraz v oblasti podvozku.
Nejčastější případy znehodnocení geometrie vozu mechanickým poškozením
- díra ve vozovce
- náraz do obrubníku
- silniční nehoda
- vyfrézovaná vozovka
Jak laicky poznám špatnou geometrii?
- Jsem si vědom/a že, došlo k mechanickému poškození podvozku nebo kola (např. nárazem)
- Mám nerovnoměrně opotřebované pneumatiky např. nadměrné opotřebení jedné strany
- Když jedu na rovném úseku vozidlo táhne k jedné straně vozovky
- Mám volant nakřivo např. při jízdě na rovném úseku nesmí být volant natočený k levé ani k pravé straně
- Nelze projíždět zatáčky plynule bez pocitu „vlnění“ vozidla, při průjezdu zatáčkou je vozidlo silně nestabilní
- Vozidlo je po dopravní nehodě
- Na vozidle byl proveden mechanický zásah, měněny podvozkové komponenty např.čepy nebo tlumiče a geometrie nebyla seřízena